Οδηγός επανάληψης θεωρίας και ασκήσεων για το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Φτάνοντας σιγά σιγά προς το τέλος μιας σχολικής χρονιάς η ανάγκη για ποιοτική μελέτη είναι πιο σημαντική από ποτέ. Θέλοντας να βοηθήσουμε λίγο σε αυτό το κομμάτι φτιάξαμε τον παρακάτω οδηγό επανάληψης.
Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα όσον αφορά την κατανομή των βαθμών στα τέσσερα θέματα που εξετάζεστε. Έτσι εδώ δεν ισχύει ότι το κάθε θέμα βαθμολογείται με 25 μόρια, αλλά : το πρώτο θέμα 40 μόρια ,το δεύτερο 20 ,το τρίτο 20 και το τέταρτο 20 μόρια. Αν τώρα λάβουμε υπόψιν μας ότι τα δυο πρώτα θέματα ανήκουν στη θεωρία και το τρίτο με το τέταρτο είναι αμιγώς ασκήσεις τότε καταλαβαίνουμε ότι το 60% του βαθμού μας καθορίζεται από τη θεωρία…
Να μάθω παπαγαλία όλο το βιβλίο;
Σίγουρα αυτό δεν θα βοηθήσει. Η «παπαγαλία» στο μάθημα αυτό είναι λίγη, μόνο κάποιο ορισμοί και κάποια σημεία με ιδιότητες, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και μας ¨δίνουν¨ κάπου στα 12-14 μόρια στα 100. Τα υπόλοιπα θεωρητικά θέματα έχουν να κάνουν μα ερωτήσεις και ασκήσεις κατανόησης και αντίληψης και όχι με στείρα παπαγαλία. Τα βασικά σημεία θεωρίας του μαθήματος μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Το αρχείο αυτό περιέχει σε 17 σελίδες όλη τη θεωρία σε μορφή ερωτήσεων απαντήσεων και αποτελεί μια καλή βάση για την επανάληψή σας. Κρατήστε το σαν οδηγό αλλά μην ξεχνάτε το σχολικό βιβλίο για λεπτομέρειες.
Και τι γίνεται με την υπόλοιπη θεωρία του πρώτου θέματος;
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις θεωρίας είναι κλειστού τύπου και θεωρητικές ασκήσεις κατανόησης. Τα online test που θα βρείτε για κάθε κεφάλαιο εδώ , θα σας βοηθήσουν να δείτε το επίπεδό σας σε αυτού του τύπου τις ερωτήσεις. Προσοχή στις μετατροπές από μια δομή επανάληψης σε μια άλλη ή από ένα είδος υποπρογράμματος σε ένα άλλο.
Σχετικά με το δεύτερο θέμα
Ένα σημείο που πρέπει να προσέξουμε πολύ είναι το δεύτερο θέμα . Εκεί συνήθως πρέπει να συμπληρώσουμε κάποιους πίνακες τιμών , να ασχοληθούμε με διαγράμματα ροής ,μετατροπές και γενικά είναι θεωρητικού τύπου ασκήσεις. Για να ανταποκριθούμε πρέπει να γνωρίζουμε καλά τα βασικά σημεία (τελεστές, εντολές , λειτουργία δομών) και να κάνουμε σωστά πράξεις! Στις πράξεις έχουμε αριθμητικές στις οποίες περιλαμβάνονται και τα mod και div , συγκριτικές και λογικές (ΟΧΙ,ΚΑΙ,Η) .Εδώ θέλει πολύ προσοχή γιατί γίνονται πολλά λάθη και χάνονται βαθμοί από πράξεις, κάτι το οποίο δεν είναι καλό να συμβαίνει σε ένα γραπτό πανελληνίων.
Αν είμαστε προσεκτικοί και καλά προετοιμασμένοι μπορούμε να φτάσουμε στο 12 στα 20 μόνο από τα δυο πρώτα θέματα.
Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα όσον αφορά την κατανομή των βαθμών στα τέσσερα θέματα που εξετάζεστε. Έτσι εδώ δεν ισχύει ότι το κάθε θέμα βαθμολογείται με 25 μόρια, αλλά : το πρώτο θέμα 40 μόρια ,το δεύτερο 20 ,το τρίτο 20 και το τέταρτο 20 μόρια. Αν τώρα λάβουμε υπόψιν μας ότι τα δυο πρώτα θέματα ανήκουν στη θεωρία και το τρίτο με το τέταρτο είναι αμιγώς ασκήσεις τότε καταλαβαίνουμε ότι το 60% του βαθμού μας καθορίζεται από τη θεωρία…
Να μάθω παπαγαλία όλο το βιβλίο;
Σίγουρα αυτό δεν θα βοηθήσει. Η «παπαγαλία» στο μάθημα αυτό είναι λίγη, μόνο κάποιο ορισμοί και κάποια σημεία με ιδιότητες, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και μας ¨δίνουν¨ κάπου στα 12-14 μόρια στα 100. Τα υπόλοιπα θεωρητικά θέματα έχουν να κάνουν μα ερωτήσεις και ασκήσεις κατανόησης και αντίληψης και όχι με στείρα παπαγαλία. Τα βασικά σημεία θεωρίας του μαθήματος μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Το αρχείο αυτό περιέχει σε 17 σελίδες όλη τη θεωρία σε μορφή ερωτήσεων απαντήσεων και αποτελεί μια καλή βάση για την επανάληψή σας. Κρατήστε το σαν οδηγό αλλά μην ξεχνάτε το σχολικό βιβλίο για λεπτομέρειες.
Και τι γίνεται με την υπόλοιπη θεωρία του πρώτου θέματος;
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις θεωρίας είναι κλειστού τύπου και θεωρητικές ασκήσεις κατανόησης. Τα online test που θα βρείτε για κάθε κεφάλαιο εδώ , θα σας βοηθήσουν να δείτε το επίπεδό σας σε αυτού του τύπου τις ερωτήσεις. Προσοχή στις μετατροπές από μια δομή επανάληψης σε μια άλλη ή από ένα είδος υποπρογράμματος σε ένα άλλο.
Σχετικά με το δεύτερο θέμα
Ένα σημείο που πρέπει να προσέξουμε πολύ είναι το δεύτερο θέμα . Εκεί συνήθως πρέπει να συμπληρώσουμε κάποιους πίνακες τιμών , να ασχοληθούμε με διαγράμματα ροής ,μετατροπές και γενικά είναι θεωρητικού τύπου ασκήσεις. Για να ανταποκριθούμε πρέπει να γνωρίζουμε καλά τα βασικά σημεία (τελεστές, εντολές , λειτουργία δομών) και να κάνουμε σωστά πράξεις! Στις πράξεις έχουμε αριθμητικές στις οποίες περιλαμβάνονται και τα mod και div , συγκριτικές και λογικές (ΟΧΙ,ΚΑΙ,Η) .Εδώ θέλει πολύ προσοχή γιατί γίνονται πολλά λάθη και χάνονται βαθμοί από πράξεις, κάτι το οποίο δεν είναι καλό να συμβαίνει σε ένα γραπτό πανελληνίων.
Αν είμαστε προσεκτικοί και καλά προετοιμασμένοι μπορούμε να φτάσουμε στο 12 στα 20 μόνο από τα δυο πρώτα θέματα.
Ασκήσεις
Πως μπορώ να κάνω επανάληψη στις ασκήσεις;
Εδώ το θέμα θέλει προσοχή. Σίγουρα δεν προλαβαίνετε να λύσετε όλες τις ασκήσεις που έχετε κάνει όλη τη χρονιά της προετοιμασίας σας. Ούτε βολεύει να διαβάσετε τις ασκήσεις σαν να διαβάζατε ένα μυθιστόρημα… Τι θα πρέπει να κάνουμε λοιπόν;
Όλες σχεδόν οι ασκήσεις στον προγραμματισμό στηρίζονται σε κάποιες βασικές μεθοδολογίες και σε μικρές παραλλαγές τους. Αν είστε σε θέση να χρησιμοποιείτε τις μεθοδολογίες αυτές με άνεση τότε είστε σε καλό επίπεδο.
Πιο συγκεκριμένα,
Η εύρεση:
Συνοψίζοντας λοιπόν ,
Κάνουμε μια καλή ανασκόπηση των μεθοδολογιών και λύνουμε ενδεικτικές ασκήσεις από την κάθε μια και προσπαθούμε να λύσουμε μερικά θέματα προσομοίωσης , όπως είναι αυτά τα δύο που υπάρχουν εδώ , για να δούμε έτσι σε τι επίπεδο ετοιμότητας είμαστε.
Τελικά υπάρχει αλγόριθμος για την επιτυχία σε αυτό το μάθημα;
Η απάντηση είναι ναι! Ο αλγόριθμος της επιτυχίας απαιτεί ποιοτικό διάβασμα, επιμονή, στόχους και ιδιαίτερη προσοχή για να αποφύγουμε τα επιπόλαια λάθη τα οποία συνήθως είναι λάθη σε πράξεις ή λάθη που οφείλονται σε κακή κατανόηση της εκφώνησης της άσκησης…
Μείνετε συγκεντρωμένοι και προσπαθήστε για το καλύτερο… Εμείς από την πλευρά μας θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να σας βοηθήσουμε!
Καλή συνέχεια !
Γιακουμόγλου Βαγγέλης
Πως μπορώ να κάνω επανάληψη στις ασκήσεις;
Εδώ το θέμα θέλει προσοχή. Σίγουρα δεν προλαβαίνετε να λύσετε όλες τις ασκήσεις που έχετε κάνει όλη τη χρονιά της προετοιμασίας σας. Ούτε βολεύει να διαβάσετε τις ασκήσεις σαν να διαβάζατε ένα μυθιστόρημα… Τι θα πρέπει να κάνουμε λοιπόν;
Όλες σχεδόν οι ασκήσεις στον προγραμματισμό στηρίζονται σε κάποιες βασικές μεθοδολογίες και σε μικρές παραλλαγές τους. Αν είστε σε θέση να χρησιμοποιείτε τις μεθοδολογίες αυτές με άνεση τότε είστε σε καλό επίπεδο.
Πιο συγκεκριμένα,
Η εύρεση:
- αθροίσματος,
- πλήθους,
- μέσου όρου και
- μέγιστου ή ελάχιστου.
- Το «γέμισμα» , η καταχώρηση στοιχείων σε πίνακα
- Την αναζήτηση ( Σειριακή και Δυαδική)
- Την ταξινόμηση ( Φυσαλίδα , με επιλογή, ή γρήγορη φυσαλίδα)
Συνοψίζοντας λοιπόν ,
Κάνουμε μια καλή ανασκόπηση των μεθοδολογιών και λύνουμε ενδεικτικές ασκήσεις από την κάθε μια και προσπαθούμε να λύσουμε μερικά θέματα προσομοίωσης , όπως είναι αυτά τα δύο που υπάρχουν εδώ , για να δούμε έτσι σε τι επίπεδο ετοιμότητας είμαστε.
Τελικά υπάρχει αλγόριθμος για την επιτυχία σε αυτό το μάθημα;
Η απάντηση είναι ναι! Ο αλγόριθμος της επιτυχίας απαιτεί ποιοτικό διάβασμα, επιμονή, στόχους και ιδιαίτερη προσοχή για να αποφύγουμε τα επιπόλαια λάθη τα οποία συνήθως είναι λάθη σε πράξεις ή λάθη που οφείλονται σε κακή κατανόηση της εκφώνησης της άσκησης…
Μείνετε συγκεντρωμένοι και προσπαθήστε για το καλύτερο… Εμείς από την πλευρά μας θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να σας βοηθήσουμε!
Καλή συνέχεια !
Γιακουμόγλου Βαγγέλης